Podcaster Playbook: avagy lődd az egekbe podcastod hallgatottságát

02.05.2024

Minden második-harmadik konzultáción felmerül – teljesen jogosan – a kérdés, hogy oké Milán, lesz egy podcastom, de hogy juttatom el sok emberhez? Senkinek nem mondom, hogy az első adást tízezren fogják hallgatni. Jó, ha van egy 30.000-es listád és kiküldöd rá, talán összejön, de lássuk be, nem ez az átlag. De összegyűjtöttem pár promóciós ötletet, amit Te is használhatsz a saját podcastodban. Első rész! 

Legyen írott tartalom a podcastodból! 

Kimondottan jó ötlet, ha a podcastod aktuális epizódját összefoglalod egy blogposztban és publikálod. Miért? Egyszerű a válasz: SEO.

Bármilyen online tartalommal a legkönnyebben úgy érhetsz el embereket, ha a Google-ben minél előrébb vagy. A Google meg szereti a minőségi, tartalmas szövegeket. Persze a cikk végére linkeld be a teljes adást is. 

Tudom melósnak hangzik, de érdemes vele foglalkozni. Sőt, hamarosan az Apple segít is a leiratozásban, igaz, egyelőre magyarul még nem. Részletek itt: https://podcastsherpa.hu/podcast-szoveges-leirat/

Így podcastod még több emberhez juthat el, ráadásul lehetőséget adsz arra is, hogy új érdeklődők átfussák gyorsan a tartalmat és megállapítsák, hogy számukra érdekes-e a téma.

Juss be más podcastokba, működj együtt másokkal és csinálj keresztpromót! 

Egyre elterjedtebb gyakorlat itthon is, hogy podcasterek meghívják egymást az adásaikba. Keress erre egy partnert, népszerűsítsétek egymás csatornáit.

Olyan podcasterekkel keresd az együttműködést, akinek a hallgatósága hajaz a Te célcsoportodra és voilá, máris eljutottál több száz, több ezer potenciális hallgatóhoz! 

QR kód a podcastnak? Miért ne? 

Generálni egy QR kódot nem tart semeddig. Egyre jobban terjed ez a technológia nálunk is. Tedd ki a weboldaladra, névjegykártyádra, postjaidra. Legyen ott a telefonodon, így élőben is bármikor, bárkinek meg tudod mutatni a podcastodat különösebb erőfeszítés nélkül! Nagymenő vagy? Tedd ki óriásplakátra 🙂

Tedd ki a weboldaladra, küldd ki a listádra! 

Sokszor találkozom azzal, hogy egy cégnek a weboldalán nincs kint a saját podcastja. Szóval… Ne már. Tedd csak ki, legyen ott, lássák a látogatóid, hogy ilyen is van. Sőt, akár saját landinget is építhetsz rá! Érdemes ránézni Andrew Huberman weboldalára, gyakorlatilag a podcastjára van optimalizálva az egész. https://hubermanlab.com 

Ha van levelezőlistád, küldd ki oda is, ennél könnyebben nem fogsz tudni soha tömegeket elérni! 

Legyen kedvcsináló a közösségi médiában! 

Érdemes kis kedvcsinálókat készíteni a podcastodból, amit aztán a közösségi médiában terjesztesz. Ez lehet akár egy fotó az instára felvétel közben, de a jolly joker, ha készítesz rövid kis videós kivágásokat a legfontosabb, legütösebb gondolatokkal, amiket aztán meg tudsz osztani! Ma a social media imádja a videókat, nagyon jó tapasztalataink vannak ezekkel a kis tiktok stílusú videókkal!

Halk megjegyzés: ilyen kis videók elkészítését fel szoktam ajánlani az ügyfeleimnek az első adáshoz ingyen és bérmentve, gyakorlatilag mint welcome gift.

Ez az első része volt a podcastok népszerűsítéséről szóló cikkeknek, lesz hamarosan egy második, ott olyan trükkök jönnek, amik inkább befutott podcastereknél jöhet szóba. 

tetszett?

Iratkozz fel és mindig közvetlenül megkapod a legfrissebb írásokat a podcastok világából!

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Szerző

Egy Airbus A320-as repülőn ültem, amikor beleszerettem a podcast műfajba. Ez olyan 2013 körül lehetett, Svédországba repültem és az iPodomra töltöttem le egy – azóta sajnos megszűnt – filmes podcastot. Imádtam, itt szippantott be a podcast.

gaspar_milan_podcastsherpa

Kövess a közösségi médiában is!

Olvass tovább

Kapcsolódó

Spotify:több feliratkozó, gyorsabb organikus terjedés?

Spotify:több feliratkozó, gyorsabb organikus terjedés?

Ennek a posztnak az ötletét Ferkai Marcelltől, az Edzőkirályok, a Hatáskeltők és a Tiktokerek podcastok készítőjétől kaptam, innen is köszi! Marci felvetése az volt, hogy vajon a Spotify-on mekkora jelentősége van a feliratkozó számnak a podcastok terjedése...

bővebben
Hekkeld meg az Apple Podcast algoritmusát! 

Hekkeld meg az Apple Podcast algoritmusát! 

Hogy kerülhet előre a keresőben a Te podcastod is? Erre keressük ma a választ, ebben pedig az Ausha podcast marketing ügynökség lesz a segítségünkre. Saját PSO (Podcast Search Optimization) eszközükkel elég alapos elemzést készítettek arról, hogy az Apple Podcast...

bővebben