Ahogy sokszor filmet sem egyedül nézünk, úgy tűnik, hogy már podcastot sem feltétlen magunkban hallgatunk – ez derült ki legalábbis egy napokban publikált felmérésből. Ez pedig azt jelenti, hogy könnyen lehet, hogy még többen hallgatnak podcastokat, mint azt a mérésekből tudjuk.
A TV-s piacról tudjuk, hogy – hangozzon bármilyen hülyén is – átlagosan 1,3 ember néz egyszerre TV-t egy háztartásban, míg a streaming piacon 1,5 és 1,8 körül mozog a mutató. Minél inkább “családbarát” a tartalom, annál magasabb ez a szám, a Disney+ például a felső határhoz tartozik.
Eddig a podcastokról nem készült ilyen jellegű felmérés, viszont most kiderült, hogy bár valóban az esetek 69%-ában mobileszközöket hallgatnak az amerikaiak podcastot, egyre elterjedtebb például a TV-n, okoshangszórókon, autóban kihangosítva fogyasztott tartalmak. A megkérdezettek több, mint harmada mondta azt, hogy hallgatott már valamilyen podcastot otthon a gyermekével együtt, 17% pedig másokkal az autóban tette ugyanezt.
Összesen 14% mondta azt, hogy rendszeresen hallgat vagy néz másokkal együtt valamilyen podcastot.
Mit jelent ez?
Ha feltételezzük, hogy ez a szám Magyarországon is igaz, vagy közelít hozzá, akkor a nagyjából másfél milliósra tehető magyar podcast piac valójában lehet, hogy inkább 1,7 millió, heti rendszeres hallgatót jelenthet. Nem is rossz egy 9,6 milliós lakosságú országtól.
Mit gondoltok? Ti szoktatok családdal, barátokkal podcastokat nézni, hallgatni?