Lehet, hogy többen hallgatnak podcastot, mint ahogy a mérések mutatják?

06.05.2024

Ahogy sokszor filmet sem egyedül nézünk, úgy tűnik, hogy már podcastot sem feltétlen magunkban hallgatunk – ez derült ki legalábbis egy napokban publikált felmérésből. Ez pedig azt jelenti, hogy könnyen lehet, hogy még többen hallgatnak podcastokat, mint azt a mérésekből tudjuk.

A TV-s piacról tudjuk, hogy – hangozzon bármilyen hülyén is – átlagosan 1,3 ember néz egyszerre TV-t egy háztartásban, míg a streaming piacon 1,5 és 1,8 körül mozog a mutató. Minél inkább “családbarát” a tartalom, annál magasabb ez a szám, a Disney+ például a felső határhoz tartozik.

Eddig a podcastokról nem készült ilyen jellegű felmérés, viszont most kiderült, hogy bár valóban az esetek 69%-ában mobileszközöket hallgatnak az amerikaiak podcastot, egyre elterjedtebb például a TV-n, okoshangszórókon, autóban kihangosítva fogyasztott tartalmak. A megkérdezettek több, mint harmada mondta azt, hogy hallgatott már valamilyen podcastot otthon a gyermekével együtt, 17% pedig másokkal az autóban tette ugyanezt.


Összesen 14% mondta azt, hogy rendszeresen hallgat vagy néz másokkal együtt valamilyen podcastot.

Mit jelent ez?

Ha feltételezzük, hogy ez a szám Magyarországon is igaz, vagy közelít hozzá, akkor a nagyjából másfél milliósra tehető magyar podcast piac valójában lehet, hogy inkább 1,7 millió, heti rendszeres hallgatót jelenthet. Nem is rossz egy 9,6 milliós lakosságú országtól.

Mit gondoltok? Ti szoktatok családdal, barátokkal podcastokat nézni, hallgatni?

tetszett?

Iratkozz fel és mindig közvetlenül megkapod a legfrissebb írásokat a podcastok világából!

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Szerző

Egy Airbus A320-as repülőn ültem, amikor beleszerettem a podcast műfajba. Ez olyan 2013 körül lehetett, Svédországba repültem és az iPodomra töltöttem le egy – azóta sajnos megszűnt – filmes podcastot. Imádtam, itt szippantott be a podcast.

gaspar_milan_podcastsherpa

Kövess a közösségi médiában is!

Olvass tovább

Kapcsolódó

Hekkeld meg az Apple Podcast algoritmusát! 

Hekkeld meg az Apple Podcast algoritmusát! 

Hogy kerülhet előre a keresőben a Te podcastod is? Erre keressük ma a választ, ebben pedig az Ausha podcast marketing ügynökség lesz a segítségünkre. Saját PSO (Podcast Search Optimization) eszközükkel elég alapos elemzést készítettek arról, hogy az Apple Podcast...

bővebben
A podcastok kipusztítják a hagyományos médiumokat?

A podcastok kipusztítják a hagyományos médiumokat?

Gyakorlatilag minden korosztályban átveszi a podcast a hagyományosnak mondható médiumok szerepét, ez derült ki a KS&R stratégiai és marketing ügynökség felméréséből. Ezenkívül a Z generáció tagjainak jelentős része (több mint egynegyede) és a millennial vagy Y...

bővebben
A nyerő podcaststruktúra öt titka

A nyerő podcaststruktúra öt titka

A jó struktúra egy podcast elkészítése során majdnem olyan fontos, mint maga az értékes tartalom. Egy jól kialakított adásstruktúrával - a hallgatókat könnyen be tudod vonni a témába- megkönnyíted az utómunkát - a beszélgetések sokkal gördülékenyebbek lesznek. 1....

bővebben