A fenti állítást a magyarországi podcast hallgatókról is tudjuk a felmérésekből, hozzátéve, hogy itthon főleg a nagyobb városokban élőket érdekli ez a médium. Ugyanakkor úgy tűnik, hogy ez a tendencia tovább erősödött az Egyesült Államokban is.
Egy, a közelmúltban megjelent részletes jelentésből kiderült, hogy a rendszeres podcast hallgatók több, mint felének az éves bevétele meghaladja az amerikai medián keresetet és az átlagnál magasabb az egyetemet végzettek aránya is.
Örömteli, hogy egyre több a kimondottan hölgyeknek szóló podcast is, így elkezdett kiegyenlítődni a nemek között a népszerűségi arány. Itthon még inkább a férfiak hallgatnak podcastokat, de várható, hogy hamarosan ez is változni fog.
Durva adat, hogy míg 2014-ben nagyjából 2% volt a napunkból a podcastokkal vagy más audio anyagokkal töltött idő, addig ez mára 10 százalék fölé kúszott! Ráadásul a hallgatók negyede hajlamos akár heti 10 órán keresztül is podcastot hallgatni, vagyis ha csak a munkanapokat nézzük, akkor nagyjából napi két órát töltünk el így.
(Bár a tanulmány nem tért ki rá, de feltételezhetjük, hogy nem 24 órára, hanem az ébren töltött órákra számolták ki az arányokat, máshogy legalábbis nem jön ki a matek)
És még egy dolog: azt tudjuk, hogy a hallgatók alapvetően jól reagálnak a podcastokban elhangzó reklámokra, feltéve, hogy az nem zavaró a tartalomban és a résztvevők jelzik is, hogy most reklám következik, tehát a podcast kiváló reklámfelület és akár plusz bevételi forrás is lehet. Kiváló példa erre itthonról a Friderikusz Podcast, ahol ezt zseniálisan oldják meg. De a fenti felmérésből tudjuk azt is, hogy a rendszeres hallgatók 46%-a(!) vásárolt olyan terméket vagy vett igénybe olyan szolgáltatást, amiről podcastban hallott!
Szóval ha a Te vállalkozásod az átlagnál magasabb fizetőerejű ügyfelekre lő, akkor ugye már nem kérdés, hogy szükség van podcastra?
A számokat Megan Lazovick, az Edison Research alelnöke publikálta.