Podcasting? Dehogy, Narrowcasting!

02.07.2024

El kell döntened, mit szeretnél: sok milliós hallgatottsággal a legnagyobb hazai podcastot összerakni vagy a szegmensedben akarsz első számú szakértő lenni?

Imádom a gondolatot, hogy merjünk nagyot álmodni, de ha a legnagyobbakkal akarsz versenyezni, akkor sajnos kell, hogy olyan erőforrásaid legyenek, mint nekik. Baromi sokba fog kerülni és legyünk őszinték, akkor sem biztos, hogy lenyomod hallgatottságban mondjuk a Balázsékat vagy Friderikuszt.

De mit is tanítanak minden marketing tanfolyam, egyetem, tréning legelső napjának legelső óráján? Hallom, ahogy üvöltitek: CÉLCSOPORT!

Dr. Marshall Poe, történész-író, a New Books Network podcast házigazdája írt a napokban arról, hogy a mai podcast piacon sokkal fontosabb a szegmentálás, mint korábban bármikor.

Azt írja, ha sikeres podcastet akarsz, ami a nagyok között is megtalálja a hallgatóit, akkor olyan műsort kell készíteni, amely egy meghatározott közönség igényeit szolgálja, valószínűleg egy kis vagy „rés” közönség igényeit.

Gondosan összeállított tartalmakra van szükség, hogy felvilágosítsák és szórakoztassák a közönséget. Olyan dolgokról kell beszélned, amelyek ezt a specifikus közönséget érdeklik. Tehát nem a tömeget, hanem a niche piacokat kell kiszolgálni.

Ezt a megközelítést hívja a szerző Narrowcastingnak. A szó nem új; már 1932-ben használták. A 20. század volt a média aranykora, de valójában azt nézték és hallgatták az emberek, amit egy döntés alapján sugárzott a TV és a rádió, valójában a választási lehetőségek korlátozottak voltak. Ez a modell az internet előretörésével, valamint a gyártási költségek csökkenésével teljesen átalakult az elmúlt 20 évben.

A történelem során először több ezer meg ezer „audiócsatorna” terjeszt olyan tartalmat, amelyet az adott közönség igényeire szabtak, nagyon helyesen.

Poe példának hozza fel a saját podcastját, ahol könyvekről van szó. De könyvekről is millióféleképpen lehet beszélni. Éppenséggel miért ne készíthetne valaki egy podcastot, ami mondjuk kizárólag krimikről vagy horror könyvekről van szó? Aki a romantikus könyveket szereti, nyilván nem is fogja meghallgatni. De akit a horror érdekel, csak ide fog jönni!

„ A podcast világban nem Joe Rogan a figyelemre méltó. Arról van szó, hogy ma már kiváló podcastok állnak rendelkezésre vízvezeték-szerelőktől, és podcastok a középkori orosz történészektől minden érdeklődő számára – és kiderült, hogy sokan vannak.” – teszi hozzá Poe.

Mit gondoltok? A ti területeteken milyen niche szegmenst lehetne találni? 

tetszett?

Iratkozz fel és mindig közvetlenül megkapod a legfrissebb írásokat a podcastok világából!

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Szerző

Egy Airbus A320-as repülőn ültem, amikor beleszerettem a podcast műfajba. Ez olyan 2013 körül lehetett, Svédországba repültem és az iPodomra töltöttem le egy – azóta sajnos megszűnt – filmes podcastot. Imádtam, itt szippantott be a podcast.

gaspar_milan_podcastsherpa

Kövess a közösségi médiában is!

Olvass tovább

Kapcsolódó

Spotify:több feliratkozó, gyorsabb organikus terjedés?

Spotify:több feliratkozó, gyorsabb organikus terjedés?

Ennek a posztnak az ötletét Ferkai Marcelltől, az Edzőkirályok, a Hatáskeltők és a Tiktokerek podcastok készítőjétől kaptam, innen is köszi! Marci felvetése az volt, hogy vajon a Spotify-on mekkora jelentősége van a feliratkozó számnak a podcastok terjedése...

bővebben
Hekkeld meg az Apple Podcast algoritmusát! 

Hekkeld meg az Apple Podcast algoritmusát! 

Hogy kerülhet előre a keresőben a Te podcastod is? Erre keressük ma a választ, ebben pedig az Ausha podcast marketing ügynökség lesz a segítségünkre. Saját PSO (Podcast Search Optimization) eszközükkel elég alapos elemzést készítettek arról, hogy az Apple Podcast...

bővebben