Minden második podcast hallgató ugyanis követi a kedvenc podcastereit a közösségi médiában is, ráadásul a legnépszerűbb platform erre az Instagram – ez derült ki a Cumulus Media and Signal Hill Insights őszi podcast felméréséből, aminek az eredményeit nemrég hozták nyilvánosságra. Érdekesség egyébként, hogy az Instagram tavasszal még csak a harmadik legnépszerűbb “podcaster követési platform” volt.
Azok közül, akik szívesen követik a podcastereket a social mediaban, 57% választja erre az Instagramot, a Youtube-on 52%, a Facebook pedig 48%-al visszacsúszott a harmadik helyre. Érdemes még kiemelni a tiktokot, a korábbi 24%-hoz képest már 29% keresi itt is a kedvenc podcastereit.
De hogy kik azok, akik szívesen válnak követővé a közösségi médiában?
A válasz nem meglepő: az derült ki ugyanis, hogy a fiatalabb, 18-34 év közötti podcast-fogyasztók nagyobb valószínűséggel követik kedvenc műsorkészítőiket a közösségi médiában
A 18-34 év közötti podcast-fogyasztók 68%-a válik követővé a közösségi médiában is. A 35-49 évesek között ez az arány 55%-a, az 50 év felettiek között pedig 40.
Fontos kiemelni, hogy ezek az amerikai piacra vonatkozó adatok, de következtetéseket vonhatunk le a magyar piacra vonatkozóan is.
Ha végiggondoljuk, az egész egyébként teljesen logikus: hiszen jellemzően okos telefonon hallgatunk podcasteket és ha már ott vagyunk, miért ne néznénk rá az adott podcaster közösségi oldalaira?
Ja, azt amúgy említettem már, hogy a saját podcast a személyes márka építésnek az egyik legjobb módja?