Ha van podcasted, legyen Insta profilod is!

02.28.2024

Minden második podcast hallgató ugyanis követi a kedvenc podcastereit a közösségi médiában is, ráadásul a legnépszerűbb platform erre az Instagram – ez derült ki a Cumulus Media and Signal Hill Insights őszi podcast felméréséből, aminek az eredményeit nemrég hozták nyilvánosságra. Érdekesség egyébként, hogy az Instagram tavasszal még csak a harmadik legnépszerűbb “podcaster követési platform” volt. 

Azok közül, akik szívesen követik a podcastereket a social mediaban, 57% választja erre az Instagramot, a Youtube-on 52%, a Facebook pedig 48%-al visszacsúszott a harmadik helyre. Érdemes még kiemelni a tiktokot, a korábbi 24%-hoz képest már 29% keresi itt is a kedvenc podcastereit. 

De hogy kik azok, akik szívesen válnak követővé a közösségi médiában?

A válasz nem meglepő: az derült ki ugyanis, hogy a fiatalabb, 18-34 év közötti podcast-fogyasztók nagyobb valószínűséggel követik kedvenc műsorkészítőiket a közösségi médiában

A 18-34 év közötti podcast-fogyasztók 68%-a válik követővé a közösségi médiában is. A 35-49 évesek között ez az arány 55%-a, az 50 év felettiek között pedig 40. 

Fontos kiemelni, hogy ezek az amerikai piacra vonatkozó adatok, de következtetéseket vonhatunk le a magyar piacra vonatkozóan is. 

Ha végiggondoljuk, az egész egyébként teljesen logikus: hiszen jellemzően okos telefonon hallgatunk podcasteket és ha már ott vagyunk, miért ne néznénk rá az adott podcaster közösségi oldalaira? 

Ja, azt amúgy említettem már, hogy a saját podcast a személyes márka építésnek az egyik legjobb módja?

tetszett?

Iratkozz fel és mindig közvetlenül megkapod a legfrissebb írásokat a podcastok világából!

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Szerző

Egy Airbus A320-as repülőn ültem, amikor beleszerettem a podcast műfajba. Ez olyan 2013 körül lehetett, Svédországba repültem és az iPodomra töltöttem le egy – azóta sajnos megszűnt – filmes podcastot. Imádtam, itt szippantott be a podcast.

gaspar_milan_podcastsherpa

Kövess a közösségi médiában is!

Olvass tovább

Kapcsolódó

Spotify:több feliratkozó, gyorsabb organikus terjedés?

Spotify:több feliratkozó, gyorsabb organikus terjedés?

Ennek a posztnak az ötletét Ferkai Marcelltől, az Edzőkirályok, a Hatáskeltők és a Tiktokerek podcastok készítőjétől kaptam, innen is köszi! Marci felvetése az volt, hogy vajon a Spotify-on mekkora jelentősége van a feliratkozó számnak a podcastok terjedése...

bővebben
Hekkeld meg az Apple Podcast algoritmusát! 

Hekkeld meg az Apple Podcast algoritmusát! 

Hogy kerülhet előre a keresőben a Te podcastod is? Erre keressük ma a választ, ebben pedig az Ausha podcast marketing ügynökség lesz a segítségünkre. Saját PSO (Podcast Search Optimization) eszközükkel elég alapos elemzést készítettek arról, hogy az Apple Podcast...

bővebben