Ess neki röntgennel a podcast piacnak! 

02.26.2024

Rendszeres kérdés, egy új podcast indítás előtt, hogy mit lehet tudni a konkurencia műsorairól? Nos, ez eddig viszonylag nehezen volt meghatározható és sok utánajárást igényelt. Eddig.

A We Are Bumper ugyanis bemutatott egy, a (leendő) podcastereknek ELKÉPESZTŐ hasznos eszközt, a Podcast X-rayt. Magyarul talán podcast röntgennek lehetne fordítani. A készítők állítása szerint mintegy 2,5 milliós adatbázisból dolgoznak és igen, leteszteltem, ismeri a magyar podcastokat is! Ja, és ingyenes. 

De mit tud?

Nos, a kiszemelt podcastokról egyetlen kattintással gyűjti össze az elérhető összes információt. Például:

  • Milyen gyakran frissül?
  • Melyik napokon frissül?
  • Általában milyen hosszú egy adás? 
  • Milyen platformokra töltik fel?
  • Van weboldala? 

És még sok minden mást. Játszogatni itt lehet vele

Egyetlen szépséghibája a dolognak, hogy sajnos hallgatottsági adatokat innen sem tudunk meg, de ez nem a szoftver hibája, sajnos a podcast platformok erről kizárólag a tulajdonosoknak adnak információt, így ebben sajnos külsősként továbbra is csak a becslésekre tudunk hagyatkozni.

Ezzel együtt érdemes nézegetni, akár konkurencia kutatás részeként is, egy induló vagy már meglévő podcast csatorna mellé.

tetszett?

Iratkozz fel és mindig közvetlenül megkapod a legfrissebb írásokat a podcastok világából!

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Szerző

Egy Airbus A320-as repülőn ültem, amikor beleszerettem a podcast műfajba. Ez olyan 2013 körül lehetett, Svédországba repültem és az iPodomra töltöttem le egy – azóta sajnos megszűnt – filmes podcastot. Imádtam, itt szippantott be a podcast.

gaspar_milan_podcastsherpa

Kövess a közösségi médiában is!

Olvass tovább

Kapcsolódó

A nyerő podcaststruktúra öt titka

A nyerő podcaststruktúra öt titka

A jó struktúra egy podcast elkészítése során majdnem olyan fontos, mint maga az értékes tartalom. Egy jól kialakított adásstruktúrával - a hallgatókat könnyen be tudod vonni a témába- megkönnyíted az utómunkát - a beszélgetések sokkal gördülékenyebbek lesznek. 1....

bővebben
Ha van podcasted, legyen Insta profilod is!

Ha van podcasted, legyen Insta profilod is!

Minden második podcast hallgató ugyanis követi a kedvenc podcastereit a közösségi médiában is, ráadásul a legnépszerűbb platform erre az Instagram - ez derült ki a Cumulus Media and Signal Hill Insights őszi podcast felméréséből, aminek az eredményeit nemrég hozták...

bővebben
Podcasting? Dehogy, Narrowcasting!

Podcasting? Dehogy, Narrowcasting!

El kell döntened, mit szeretnél: sok milliós hallgatottsággal a legnagyobb hazai podcastot összerakni vagy a szegmensedben akarsz első számú szakértő lenni? Imádom a gondolatot, hogy merjünk nagyot álmodni, de ha a legnagyobbakkal akarsz versenyezni, akkor sajnos...

bővebben