Miért bukik el sok podcast? És mit tegyél, hogy a tiéd sikeres legyen?

01.30.2024

Magyarországon 2022-ben 1,5 millió ember hallgatott rendszeresen podcastot (a tavalyi adatok még nem jöttek meg sajnos) és nagyjából 700 kisebb-nagyobb rendszerességgel frissülő podcast csatorna volt. És még többszáz olyan, amit egyszer valaki elkezdett, de nem lett sikeres és viszonylag gyorsan abbamaradt. Ma utánajárunk annak, hogy mik ennek a leggyakoribb okai és hogy mi kell ahhoz, hogy a Te podcastod évekig sikeresen mehessen!

Legyél rendszeres!

A legtöbb podcast az első három adás után marad abba. Miért? A konzisztencia hiánya miatt. Ha te sem tudod, hogy pontosan mikor szeretnél adást publikálni, akkor hogy várod el, hogy a hallgatóid tudják? Mondd azt, hogy mondjuk kéthetente kedden. Vagy minden hónap első csütörtökén. Minden hétfőn. Szinte mindegy, de legyen rendszeresség. Fontos, hogy ez nem sprint, hanem maraton! Ahogy egyetlen blogbejegyzéstől sem várod el, hogy csodát tegyen a vállalkozásodban, az első podcastodat sem fogják az első héten ezrek hallgatni. De kitartó, rendszeres munkával, gyönyörű eredményeket érhetsz el! 

Légy elkötelezett! 

Ez szorosan összefügg az előző ponttal, de még egyszer hangsúlyozom: rendszeres hallgatókra akkor számíthatsz, ha rendszeres tartalmat adsz, meghatározott időpontokban és ha kéthetente ígérsz friss podcastot, akkor azt tartsd is be! Nem baj, ha változás van a premier időpontjában, de akkor azt is kommunikáld!

Légy hiteles és eredeti!

Ez szerencsés Magyarországon, viszonylag kis piac vagyunk és a vállalkozások még csak most fedezik fel a podcastban rejlő lehetőségeket, vagyis sokkal könnyebb olyan témákat találni, amiket mások még nem dolgoztak fel. Persze sokan nyitottak arra, hogy egy adott témát több szemszögből is meghallgassanak, mégis azt gondolom jobb, ha inkább a Te podcastod dolgozza fel azokat az ötleteket, amiket mások még nem, vagy csak alig érintettek. Majd a többiek jönnek utánad, ha akarnak.

Promotáld a podcastodat! 

Tedd ki és reklámozd a podcastodat a social media-ban! Legyen elérhető minden adás a weboldalakon is! Lehetnek kis rövid videók az adott adásból, amiket meg tudsz osztani bárhol. Küldd ki a levelezőlistádra! Mutasd meg partnereidnek, kérj tőlük ajánlást!

Kommunikálj a hallgatóiddal! 

Sokkal jobban működnek azok a podcastok, ahol interakció van a hallgatókkal! Van Facebook csoportod? Engedd, hogy kérdezzenek. Csinálj kérdezz-felelek adást, ahol közösséged tagjainak kérdéseit válaszolod meg. Tarts szavazást a következő adás témájáról! Reagálj az észrevételekre, ne csak a saját felületeiden, hanem a podcast platformokon és a Youtube-on is. Lássák az algoritmusok mindenhol, hogy a Te podcastodnál bizony van élet és nyüzsgés! 

Élvezd!

A podcast készítésnek szórakoztatónak kell lennie és ha ez így van, akkor hallgatóidnak is tetszeni fog, később pedig akár a hirdetőknek is! Ha a fentieket betartod, akkor a podcastodnak sokkal nagyobb esélye van a sikerre, mint a konkurenciádnak. 

tetszett?

Iratkozz fel és mindig közvetlenül megkapod a legfrissebb írásokat a podcastok világából!

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Szerző

Egy Airbus A320-as repülőn ültem, amikor beleszerettem a podcast műfajba. Ez olyan 2013 körül lehetett, Svédországba repültem és az iPodomra töltöttem le egy – azóta sajnos megszűnt – filmes podcastot. Imádtam, itt szippantott be a podcast.

gaspar_milan_podcastsherpa

Kövess a közösségi médiában is!

Olvass tovább

Kapcsolódó

Spotify:több feliratkozó, gyorsabb organikus terjedés?

Spotify:több feliratkozó, gyorsabb organikus terjedés?

Ennek a posztnak az ötletét Ferkai Marcelltől, az Edzőkirályok, a Hatáskeltők és a Tiktokerek podcastok készítőjétől kaptam, innen is köszi! Marci felvetése az volt, hogy vajon a Spotify-on mekkora jelentősége van a feliratkozó számnak a podcastok terjedése...

bővebben
Hekkeld meg az Apple Podcast algoritmusát! 

Hekkeld meg az Apple Podcast algoritmusát! 

Hogy kerülhet előre a keresőben a Te podcastod is? Erre keressük ma a választ, ebben pedig az Ausha podcast marketing ügynökség lesz a segítségünkre. Saját PSO (Podcast Search Optimization) eszközükkel elég alapos elemzést készítettek arról, hogy az Apple Podcast...

bővebben