Mi kell egy jó podcasthoz?

01.17.2024

Podcastot szeretnél indítani vállalkozásod számára, de nem tudod mire kell figyelned? Erre az 5 dologra mindenképpen! Összeszedtem azokat az infókat, amikre ha odafigyelsz, mindjárt az elején van lehetőséged jó podcastot készíteni!

Jó alapanyag!

A podcastnál – de ez egyébként nagyjából minden audiovizuális műfajra igaz – a hangminőség

gyakorlatilag mindennél fontosabb! Ha recseg, ropog, zúg, zörög, visszhangzik, nagyjából egy perc alatt idegesítővé válik az egész, ennyi idő után fogja kikapcsolni hallgatód az egészet. És bár utómunkában sokat lehet javítani, csodák sajnos nincsenek, egyszerűen KELL a minőségi felvétel, mert egy kásás, rossz minőségű nyersanyagból nincs az a

sztár vágó, aki jó végeredményt tud produkálni.

Jó témák és szakértőként is emberi hang

Fontos, hogy bár Te szakértője vagy a saját területednek, a hallgatód nem biztos hogy az! Úgy fogalmazd meg mondandódat, hogy azok is értsék, akik még egyáltalán nem, vagy csak kevésbé ismerősek azon a területen, ahol Te dolgozol! Ugyanilyen fontos, hogy olyan témákat válassz, amik érdekesek is célcsoportodnak. Emlékezz, podcast készítés esetén tartalommarketingről beszélünk, tehát nem a közvetlen eladás, hanem az izgalmas tartalom, az edukáció, a bizalom kialakítása az elsődleges cél! Ezekben tud segíteni neked egy jó host, ami a következő pontunk.

Egy jó házigazda (host)

Alapvetően érdekesebbek azok a podcastok ahol legalább ketten beszélgetnek. Miért? Egyrészt mert a hallgató nem egy monoton hangot hallgat, hanem időnként ez megtörik, emellett pedig sokkal természetesebb, spontánabb is tud lenni egy ilyen beszélgetés.

Ez egyébként akár Te is lehetsz, ha mondjuk egy ügyfeleddel beszélgetsz. Ráadásul a házigazdában felmerülnek azok a kérdések, amiket a laikus hallgató is feltenne, de neked nem feltétlenül jut eszedbe, mert számodra egyértelműnek tűnik!

Minőségi utómunka

Ahogy az első pontban már szó volt róla, ehhez MUSZÁJ a jó, minőségi alapanyag.

Az utómunka során ki lehet vágni a bakikat, zavaró őőőzéseket, szükség esetén a tartalom sorrendjén is lehet változtatni, például egy gondolatot előrébb hozni, ha ott relevánsabb. Emellett mindig meg kell hogy történjen a mikrofon fehérzajának leszűrése (ha van), hangszínek beállítása, szükség esetén gate beállítása, ami csak bizonyos db értéknél hangosabb hangokat enged kimenni, illetve a beszélgetőpartnerek hangjának kiegyenlítése, hogy ne legyen kellemetlen, zavaró hangerőbeli különbség köztük.

A lehető legszélesebb terjesztés

A három legnépszerűbb podcast hallgatási platform a Spotify, az Apple Podcast és a Youtube.

Azt javaslom, erre a három platformra mindenképpen kerüljön fel minden adás. Ha nem is készítesz konkrét videós podcastot, legalább egy állóképpel és mondjuk egy hangspektrum animációval bolondítsd meg és úgy tedd fel a Youtube-ra. Hangspektrum animációra találsz példát a podcastsherpa.hu oldalon.

tetszett?

Iratkozz fel és mindig közvetlenül megkapod a legfrissebb írásokat a podcastok világából!

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Szerző

Egy Airbus A320-as repülőn ültem, amikor beleszerettem a podcast műfajba. Ez olyan 2013 körül lehetett, Svédországba repültem és az iPodomra töltöttem le egy – azóta sajnos megszűnt – filmes podcastot. Imádtam, itt szippantott be a podcast.

gaspar_milan_podcastsherpa

Kövess a közösségi médiában is!

Olvass tovább

Kapcsolódó

Spotify:több feliratkozó, gyorsabb organikus terjedés?

Spotify:több feliratkozó, gyorsabb organikus terjedés?

Ennek a posztnak az ötletét Ferkai Marcelltől, az Edzőkirályok, a Hatáskeltők és a Tiktokerek podcastok készítőjétől kaptam, innen is köszi! Marci felvetése az volt, hogy vajon a Spotify-on mekkora jelentősége van a feliratkozó számnak a podcastok terjedése...

bővebben
Hekkeld meg az Apple Podcast algoritmusát! 

Hekkeld meg az Apple Podcast algoritmusát! 

Hogy kerülhet előre a keresőben a Te podcastod is? Erre keressük ma a választ, ebben pedig az Ausha podcast marketing ügynökség lesz a segítségünkre. Saját PSO (Podcast Search Optimization) eszközükkel elég alapos elemzést készítettek arról, hogy az Apple Podcast...

bővebben