Megint minden rekordot megdöntöttek a podcast hallgatási adatok

04.10.2024

Bár a magyar piac tavalyi számait még várjuk, azt már tudjuk, hogy Amerikában minden eddigi rekord megdőlt és sok következtetést levonhatunk, amelyek hamarosan igazak lehetnek – ha még nem azok – magyar hallgatási szokásokra is. 

A tavalyi év végén egy kis megtorpanás volt látható a tengerentúli podcast hallgatási számokban, sokan pedig a vészharangot is kongatták, mert hosszú idő után először csökkent valamelyest a podcast marketingre költött büdzsé is. Ezt a feltevést lassan dobhatjuk a kukába, mert igen meggyőző számok jöttek a legutóbbi felmérésekből. 

A 12 év feletti emberek csaknem fele(!!!!!) hallgatott legalább egy podcastot a felmérést megelőző hónapban, ez 12%-al több a tavalyihoz képest.

Az emelkedés annak köszönhető, hogy hatalmasat ugrott a hölgy hallgatók száma. Ez azért érdekes, mert hazánkban is a 2022-es adatokból még az látszott, hogy inkább a férfiak szeretnek podcastot hallgatni (63%-37%), de bízhatunk benne, hogy ahogy egyre több lesz a kimondottan nőknek szánt tartalom, úgy a körükben is egyre népszerűbb lesz a formátum. 

Összességében elmondható, hogy minden korosztályban és mindkét nemnél tovább nőtt a rendszeres vagy kevésbé rendszeres podcast hallgatók száma.

A felmérés készítői azt írják, az amerikai, 12 év feletti lakosság több, mint háromnegyede(!!!!), vagyis mintegy 218 millió ember hallgatott valamilyen online audio tartalmat a felmérést megelőző hónapban. 

Ráadásul az online hanganyagok (ebbe nem csak a podcastok, hanem pl a hangoskönyvek is beletartoznak) már az autóban rádiózást is kiütötték, 55% már az internetről hallgat valamit vezetés közben. 

Mégegyszer, ezek a számok az amerikai piacra vonatkoznak, onnan sokkal részletesebb, szinte heti felmérések állnak rendelkezésre a podcast hallgatottsági adatokról mint itthon, tehát tessék így kezelni, de a tendenciákból következtethetünk az itthoni adatokra, ebből pedig az következik, hogy bőven van még tér és igény az újabb és újabb podcastokra.

tetszett?

Iratkozz fel és mindig közvetlenül megkapod a legfrissebb írásokat a podcastok világából!

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Szerző

Egy Airbus A320-as repülőn ültem, amikor beleszerettem a podcast műfajba. Ez olyan 2013 körül lehetett, Svédországba repültem és az iPodomra töltöttem le egy – azóta sajnos megszűnt – filmes podcastot. Imádtam, itt szippantott be a podcast.

gaspar_milan_podcastsherpa

Kövess a közösségi médiában is!

Olvass tovább

Kapcsolódó

Spotify:több feliratkozó, gyorsabb organikus terjedés?

Spotify:több feliratkozó, gyorsabb organikus terjedés?

Ennek a posztnak az ötletét Ferkai Marcelltől, az Edzőkirályok, a Hatáskeltők és a Tiktokerek podcastok készítőjétől kaptam, innen is köszi! Marci felvetése az volt, hogy vajon a Spotify-on mekkora jelentősége van a feliratkozó számnak a podcastok terjedése...

bővebben
Hekkeld meg az Apple Podcast algoritmusát! 

Hekkeld meg az Apple Podcast algoritmusát! 

Hogy kerülhet előre a keresőben a Te podcastod is? Erre keressük ma a választ, ebben pedig az Ausha podcast marketing ügynökség lesz a segítségünkre. Saját PSO (Podcast Search Optimization) eszközükkel elég alapos elemzést készítettek arról, hogy az Apple Podcast...

bővebben
A podcastok kipusztítják a hagyományos médiumokat?

A podcastok kipusztítják a hagyományos médiumokat?

Gyakorlatilag minden korosztályban átveszi a podcast a hagyományosnak mondható médiumok szerepét, ez derült ki a KS&R stratégiai és marketing ügynökség felméréséből. Ezenkívül a Z generáció tagjainak jelentős része (több mint egynegyede) és a millennial vagy Y...

bővebben