Bár a magyar piac tavalyi számait még várjuk, azt már tudjuk, hogy Amerikában minden eddigi rekord megdőlt és sok következtetést levonhatunk, amelyek hamarosan igazak lehetnek – ha még nem azok – magyar hallgatási szokásokra is.
A tavalyi év végén egy kis megtorpanás volt látható a tengerentúli podcast hallgatási számokban, sokan pedig a vészharangot is kongatták, mert hosszú idő után először csökkent valamelyest a podcast marketingre költött büdzsé is. Ezt a feltevést lassan dobhatjuk a kukába, mert igen meggyőző számok jöttek a legutóbbi felmérésekből.
A 12 év feletti emberek csaknem fele(!!!!!) hallgatott legalább egy podcastot a felmérést megelőző hónapban, ez 12%-al több a tavalyihoz képest.
Az emelkedés annak köszönhető, hogy hatalmasat ugrott a hölgy hallgatók száma. Ez azért érdekes, mert hazánkban is a 2022-es adatokból még az látszott, hogy inkább a férfiak szeretnek podcastot hallgatni (63%-37%), de bízhatunk benne, hogy ahogy egyre több lesz a kimondottan nőknek szánt tartalom, úgy a körükben is egyre népszerűbb lesz a formátum.
Összességében elmondható, hogy minden korosztályban és mindkét nemnél tovább nőtt a rendszeres vagy kevésbé rendszeres podcast hallgatók száma.
A felmérés készítői azt írják, az amerikai, 12 év feletti lakosság több, mint háromnegyede(!!!!), vagyis mintegy 218 millió ember hallgatott valamilyen online audio tartalmat a felmérést megelőző hónapban.
Ráadásul az online hanganyagok (ebbe nem csak a podcastok, hanem pl a hangoskönyvek is beletartoznak) már az autóban rádiózást is kiütötték, 55% már az internetről hallgat valamit vezetés közben.
Mégegyszer, ezek a számok az amerikai piacra vonatkoznak, onnan sokkal részletesebb, szinte heti felmérések állnak rendelkezésre a podcast hallgatottsági adatokról mint itthon, tehát tessék így kezelni, de a tendenciákból következtethetünk az itthoni adatokra, ebből pedig az következik, hogy bőven van még tér és igény az újabb és újabb podcastokra.