Hekkeld meg az Apple Podcast algoritmusát! 

03.18.2024

Hogy kerülhet előre a keresőben a Te podcastod is? Erre keressük ma a választ, ebben pedig az Ausha podcast marketing ügynökség lesz a segítségünkre. Saját PSO (Podcast Search Optimization) eszközükkel elég alapos elemzést készítettek arról, hogy az Apple Podcast algoritmusa hogyan és miért helyez előre bizonyos műsorokat, ebből pedig mi is sokat tanulhatunk.

Az Apple közlése szerint a három fő szempont a podcastok rangsorolásánál a metaadatok, a hallgatói szokások és a népszerűség. Ezek alapján készült el a tanulmány amelynek során több, mint 1000 kulcsszó és több, mint 7 millió keresés eredményét elemezték ki. Az eredmény pedig a következő volt:

  • Egy keresés során a TOP10-be kerülő podcastok 97%-a hatékonyan feltűntette a fő kulcsszavát a metaleirásokban.
  • Ezen belül kétharmaduk arra is figyelt, hogy a fő kulcsszavuk a műsor címében is benne legyen.
  • A felmérés szerint csak az, ha benne van a fő kulcsszó a műsor címében, átlagosan 5 hellyel helyezte előrébb a műsort a keresésekben.
  • Ha a műsor leírásában legalább 5-ször szerepelt a kulcsszó, az átlagosan 9 helyes javulást jelentett.
  • A legfontosabb kulcsszavak ha legalább 5 epizód címében szerepeltek, átlagosan 7 hellyel hozták előrébb a műsort a toplistában.
  • Szintén hét helyes javulást hozhatott, ha a kulcsszó az epizódok leírásában is szerepelt legalább hat alkalommal. 

És hogy miért fontos ez az egész? Hát csak azért, mert a podcast hallgatók 40%-a közvetlenül a podcast applikációkon belül keres új műsorokat! 

A Te podcastod megfelel a fentieknek? 

tetszett?

Iratkozz fel és mindig közvetlenül megkapod a legfrissebb írásokat a podcastok világából!

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Szerző

Egy Airbus A320-as repülőn ültem, amikor beleszerettem a podcast műfajba. Ez olyan 2013 körül lehetett, Svédországba repültem és az iPodomra töltöttem le egy – azóta sajnos megszűnt – filmes podcastot. Imádtam, itt szippantott be a podcast.

gaspar_milan_podcastsherpa

Kövess a közösségi médiában is!

Olvass tovább

Kapcsolódó

Spotify:több feliratkozó, gyorsabb organikus terjedés?

Spotify:több feliratkozó, gyorsabb organikus terjedés?

Ennek a posztnak az ötletét Ferkai Marcelltől, az Edzőkirályok, a Hatáskeltők és a Tiktokerek podcastok készítőjétől kaptam, innen is köszi! Marci felvetése az volt, hogy vajon a Spotify-on mekkora jelentősége van a feliratkozó számnak a podcastok terjedése...

bővebben
A podcastok kipusztítják a hagyományos médiumokat?

A podcastok kipusztítják a hagyományos médiumokat?

Gyakorlatilag minden korosztályban átveszi a podcast a hagyományosnak mondható médiumok szerepét, ez derült ki a KS&R stratégiai és marketing ügynökség felméréséből. Ezenkívül a Z generáció tagjainak jelentős része (több mint egynegyede) és a millennial vagy Y...

bővebben