Ezek voltak a podcast piac trendjei 2023-ban

01.08.2024

A Spotify minden évben kiad egy éves podcast trend jelentést, melyben a podcast piac legfontosabb tanulságait gyűjtik össze. Érdemes odafigyelni rájuk, lévén, hogy a legnagyobb podcast hallgatásra használt felületről van szó, ráadásul az Anchor felvásárlásával hosting szolgáltatóként is működnek, így gyakorlatilag megkerülhetetlen szereplőről van szó.

A felmérés a nemzetközi piacról szól, a magyar adatok tavasszal érkeznek várhatóan, de addig is érdemes átböngészni ezeket az adatokat, hiszen előbb-utóbb nálunk is megjelennek ezek a trendek.

A Z generáció fő kulturális tükre a podcast

A podcastok ma már nem csak szórakozást jelentenek. A Z generáció tagjai, vagyis az 1995 és 2009 között született fiatalok több mint fele, a mai kultúra leghitelesebb tükreként tekint a podcast műfajra, hiszen úgy értékelik, hogy ez a médium olyan témákat és ötleteket dolgoz fel, amelyek meghatározzák mindennapjainkat

Már nem csak a fiatalok műfaja a podcast

Habár még mindig a 18 és 49 év közötti korosztályban a legnépszerűbb a podcast műfaj, 2023-ban az érettebb korosztály is felfedezte magának ezt a tartalomfogyasztási formát. Az 55 és 64 év közötti hallgatók száma 65%-al emelkedett egyetlen év alatt

Kultúra, társadalom, egészség az első helyeken

A személyes fejlődés és a társadalmi szerepvállalás növekedése látszik a legnépszerűbb podcastok tematikájában – hiszen a legtöbben továbbra is a társadalom, a kultúra, az egészség valamint a wellness témák iránt érdeklődnek. Ugyanakkor rohamléptekben növekszik a “celebrity” kategória is, vagyis a sztárok élete továbbra is vonzó a hallgatóság számára.

A legnépszerűbb nemzetközi podcasterek több milliós hallgatói számra számíthat adásonként, ami példátlan elkötelezettséget mutat. Ezek a sikerek mutatják a személyes és célzott történetmesélés erejét, ami tökéletes eszköz egy lojális közösség építéséhez.

A Spotify felmérése rámutat arra is, hogy a márkák könnyedén kihasználhatják a podcast hallgatók magas elkötelezettségét arra, hogy növeljék a termékeikbe vetett bizalmat. A fogyasztók kétszer(!) nagyobb valószínűséggel ismerkednek meg egy márkával podcastot hallgatva, mint más felületeken keresztül, a hirdetési stratégiáknak is figyelembe kell venniük ezt a tendenciát.

Ezt támasztja alá az a megállapítás is, miszerint a podcast hallgatók 58%-a reagál valamilyen módon az adásban elhangzó reklámokra. Ez a lenyűgöző konverziós ráta teszi megkérdőjelezhetetlenné a céges podcastot, mint marketing csatornát. 

tetszett?

Iratkozz fel és mindig közvetlenül megkapod a legfrissebb írásokat a podcastok világából!

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Szerző

Egy Airbus A320-as repülőn ültem, amikor beleszerettem a podcast műfajba. Ez olyan 2013 körül lehetett, Svédországba repültem és az iPodomra töltöttem le egy – azóta sajnos megszűnt – filmes podcastot. Imádtam, itt szippantott be a podcast.

gaspar_milan_podcastsherpa

Kövess a közösségi médiában is!

Olvass tovább

Kapcsolódó

Spotify:több feliratkozó, gyorsabb organikus terjedés?

Spotify:több feliratkozó, gyorsabb organikus terjedés?

Ennek a posztnak az ötletét Ferkai Marcelltől, az Edzőkirályok, a Hatáskeltők és a Tiktokerek podcastok készítőjétől kaptam, innen is köszi! Marci felvetése az volt, hogy vajon a Spotify-on mekkora jelentősége van a feliratkozó számnak a podcastok terjedése...

bővebben