A podcastok kipusztítják a hagyományos médiumokat?

03.13.2024

Gyakorlatilag minden korosztályban átveszi a podcast a hagyományosnak mondható médiumok szerepét, ez derült ki a KS&R stratégiai és marketing ügynökség felméréséből. Ezenkívül a Z generáció tagjainak jelentős része (több mint egynegyede) és a millennial vagy Y generáció  (több mint egyharmada) napi szinten hallgat podcastokat. 

A megkérdezettek elmondták, amióta rátaláltak a podcastokra, csaknem 30%-al kevesebb tévét néznek, sőt, negyedével kevesebbet szörfölnek a közösségi médián! A Z generáció tagjai még videójátékból is kevesebbet fogyasztanak a podcastok javára. 

A legnépszerűbb tartalomtípusok a humoros tartalmak, erre szinte bármely generáció tagjai fogékonyak, ahogy pedig haladunk előre a korcsoportokat tekintve, egyre inkább válnak nyitottá a komolyabb témákra. A Z generáció például a popkultúra iránt érdeklődik szívesen, a millenialok egyik kedvenc műfaja a true crime, míg az X valamint a baby boomer generáció szívesen hallgat politikához, hírekhez kapcsolódó podcastokat.

Az már korábban is kiderült és ez a felmérés is megerősítette, hogy a YouTube szépen lassan az elsődleges podcast hallgatási platformmá vált, főleg a férfiak körében. 

„Ebben a podcast környezetben mélyreható változásnak vagyunk tanúi, különösen a „szuper hallgatók” hűségében és befolyásában” – mondta Jennifer Longo, a KS&R Telecom szórakoztató és tartalomspecialistája. „Izgalmas időszak ez a podcasting számára, határtalan lehetőségekkel a láthatáron.”

Ez a felmérés egyébként az Egyesült Államokban készült, 5000 13 és 76 év közötti ember megkérdezésével, tehát nem biztos, hogy teljesen analóg a magyar piaccal, ugyanakkor élhetünk a gyanúperrel, hogy ezek a tendenciák hamarosan nálunk is megjelennek – ha eddig nem jelentek volna meg. 

tetszett?

Iratkozz fel és mindig közvetlenül megkapod a legfrissebb írásokat a podcastok világából!

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Szerző

Egy Airbus A320-as repülőn ültem, amikor beleszerettem a podcast műfajba. Ez olyan 2013 körül lehetett, Svédországba repültem és az iPodomra töltöttem le egy – azóta sajnos megszűnt – filmes podcastot. Imádtam, itt szippantott be a podcast.

gaspar_milan_podcastsherpa

Kövess a közösségi médiában is!

Olvass tovább

Kapcsolódó

Spotify:több feliratkozó, gyorsabb organikus terjedés?

Spotify:több feliratkozó, gyorsabb organikus terjedés?

Ennek a posztnak az ötletét Ferkai Marcelltől, az Edzőkirályok, a Hatáskeltők és a Tiktokerek podcastok készítőjétől kaptam, innen is köszi! Marci felvetése az volt, hogy vajon a Spotify-on mekkora jelentősége van a feliratkozó számnak a podcastok terjedése...

bővebben
Hekkeld meg az Apple Podcast algoritmusát! 

Hekkeld meg az Apple Podcast algoritmusát! 

Hogy kerülhet előre a keresőben a Te podcastod is? Erre keressük ma a választ, ebben pedig az Ausha podcast marketing ügynökség lesz a segítségünkre. Saját PSO (Podcast Search Optimization) eszközükkel elég alapos elemzést készítettek arról, hogy az Apple Podcast...

bővebben