Gyakorlatilag minden korosztályban átveszi a podcast a hagyományosnak mondható médiumok szerepét, ez derült ki a KS&R stratégiai és marketing ügynökség felméréséből. Ezenkívül a Z generáció tagjainak jelentős része (több mint egynegyede) és a millennial vagy Y generáció (több mint egyharmada) napi szinten hallgat podcastokat.
A megkérdezettek elmondták, amióta rátaláltak a podcastokra, csaknem 30%-al kevesebb tévét néznek, sőt, negyedével kevesebbet szörfölnek a közösségi médián! A Z generáció tagjai még videójátékból is kevesebbet fogyasztanak a podcastok javára.
A legnépszerűbb tartalomtípusok a humoros tartalmak, erre szinte bármely generáció tagjai fogékonyak, ahogy pedig haladunk előre a korcsoportokat tekintve, egyre inkább válnak nyitottá a komolyabb témákra. A Z generáció például a popkultúra iránt érdeklődik szívesen, a millenialok egyik kedvenc műfaja a true crime, míg az X valamint a baby boomer generáció szívesen hallgat politikához, hírekhez kapcsolódó podcastokat.
Az már korábban is kiderült és ez a felmérés is megerősítette, hogy a YouTube szépen lassan az elsődleges podcast hallgatási platformmá vált, főleg a férfiak körében.
„Ebben a podcast környezetben mélyreható változásnak vagyunk tanúi, különösen a „szuper hallgatók” hűségében és befolyásában” – mondta Jennifer Longo, a KS&R Telecom szórakoztató és tartalomspecialistája. „Izgalmas időszak ez a podcasting számára, határtalan lehetőségekkel a láthatáron.”
Ez a felmérés egyébként az Egyesült Államokban készült, 5000 13 és 76 év közötti ember megkérdezésével, tehát nem biztos, hogy teljesen analóg a magyar piaccal, ugyanakkor élhetünk a gyanúperrel, hogy ezek a tendenciák hamarosan nálunk is megjelennek – ha eddig nem jelentek volna meg.