A nyerő podcaststruktúra öt titka

03.06.2024

A jó struktúra egy podcast elkészítése során majdnem olyan fontos, mint maga az értékes tartalom. Egy jól kialakított adásstruktúrával

– a hallgatókat könnyen be tudod vonni a témába
– megkönnyíted az utómunkát 
– a beszélgetések sokkal gördülékenyebbek lesznek.

1. Válaszd ki a szegmenseket!

Minden valamirevaló podcastnak minimum három része van. Kicsit mint a fogalmazásnál: bekezdés, tárgyalás, befejezés.

Ha kiemelsz pár fontos gondolatod, hallgatóid azonnal “hangulatba” kerülnek az adáshoz és máris be tudtad húzni őket a folytatáshoz. Majd persze tisztázzátok, kik vagytok, miről és miért beszélgettek és persze mindez hogy fog hatni a hallgatótok életére?

A leghosszabb szakaszban, a fő témák között az átvezetést hogy oldjátok meg, az tulajdonképpen egyéni ízlés kérdése, lehet akár egy kis zenés elválasztó, de szerintem jobb, ha a host szépen átvezeti a beszélgetést a következő témára.

Összefoglalással segíthetsz újra a legfontosabb tanulságokat átadni a hallgatódnak. Ha esetleg átsiklott egy fontos részlet felett, itt újra felhívhatod rá a figyelmet. Itt tudsz elhelyezni CTA-kat, ami a webfejlesztéshez hasonlóan, jellemzően valami gomb nyomkodása lesz.

2. Sztorizz!

Vesd latba a storytellinget! Ez a marketingeseknek tuti ismerős, de a lényeg, hogy pendítsd meg a hallgató lelkének a húrjait is, ne csak a tudatra próbálj hatni!

Az adás vagy egy adott téma elején fel kell keltened a hallgató kíváncsiságát, hogy kedvet kapjon az epizód többi részéhez. Később pedig úgy kell strukturálnod az információkat, hogy azok folyamatosan fenntartsák a kíváncsiságot, de közben pedig inspirálóan, ha kell, megindítóan hassanak a közönségre.

3. Határozd meg az epizódok hosszát!

Erre nincs egzakt szabály, a podcastok több, mint fele 20 és 60 perc között van valahol. Ha értékes tartalmat adsz, hallgatóid boldogan fognak akár egy órán át is hallgatni, ráadásul

ha mondjuk valaki reggel elkezdi hallgatni a podcastodat a kocsiban, munkába menet, ha hosszabb az adásod, jó esélyed van rá, hogy a hazautat is “veled tölti”.

De legyen egy nagyságrendi hossz, hallgatóként nagyon kiábrándító, ha mondjuk megszoktad kedvenc podcastod egy órás időtartamát, aztán egyszer csak 15 percet kapsz belőle.

4. Legyen egy előre meghatározott adásmeneted!

Mindig legyen egy leírt terv, egy szkript, hogy merre akarod vinni az adást! Ez is segít strukturálni az adást, tudod, hogy egy adott témáról körülbelül hogyan és mennyit szeretnél beszélgetni.

Ez segít a felkészülésben is, mind a hostnak mind pedig a vendégnek.

De ez csak egy iránytű! Mivel a stúdióban a szó szoros értelmében beszélgettek, úgyis el fogtok kanyarodni más irányokba.

5. Legyen CTA-d!

Kérd meg az adás végén a hallgatókat, hogy valamit csináljanak. Iratkozzanak fel a csatornára,

szóljanak hozzá, értékeljék, ezek mind segítik, hogy az algoritmusok több embernek ajánlják fel a podcast csatornát.

De kérhetsz social követést, vagy bármi mást, ami éppen fontos a vállalkozásod vagy a podcastod életében.

tetszett?

Iratkozz fel és mindig közvetlenül megkapod a legfrissebb írásokat a podcastok világából!

Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!
E-mail cím nem megfelelő
Kérjük, ezt a mezőt is legyen szíves kitölteni!

Szerző

Egy Airbus A320-as repülőn ültem, amikor beleszerettem a podcast műfajba. Ez olyan 2013 körül lehetett, Svédországba repültem és az iPodomra töltöttem le egy – azóta sajnos megszűnt – filmes podcastot. Imádtam, itt szippantott be a podcast.

gaspar_milan_podcastsherpa

Kövess a közösségi médiában is!

Olvass tovább

Kapcsolódó

Spotify:több feliratkozó, gyorsabb organikus terjedés?

Spotify:több feliratkozó, gyorsabb organikus terjedés?

Ennek a posztnak az ötletét Ferkai Marcelltől, az Edzőkirályok, a Hatáskeltők és a Tiktokerek podcastok készítőjétől kaptam, innen is köszi! Marci felvetése az volt, hogy vajon a Spotify-on mekkora jelentősége van a feliratkozó számnak a podcastok terjedése...

bővebben
Hekkeld meg az Apple Podcast algoritmusát! 

Hekkeld meg az Apple Podcast algoritmusát! 

Hogy kerülhet előre a keresőben a Te podcastod is? Erre keressük ma a választ, ebben pedig az Ausha podcast marketing ügynökség lesz a segítségünkre. Saját PSO (Podcast Search Optimization) eszközükkel elég alapos elemzést készítettek arról, hogy az Apple Podcast...

bővebben